Grywalizacja jest zastosowaniem mechanizmów, jakie znamy dotychczas z gier do rzeczywistości biznesowej, w naszym przypadków – w e-learningu i procesach szkoleniowych.
Grywalizacja jest jednym z umacniających się trendów w Polsce. Na świecie nierzadko traktowana jest jako jeden z często występujących lub nawet powszechnych elementów.
Dzięki wdrożeniu grywalizacji, możliwe jest przede wszystkim zwiększenie motywacji i zaangażowania użytkowników w dokonywane aktywności.
Zastosowanie grywalizacji opiera się na wykorzystaniu narzędzi umożliwiających przydzielanie punktów za różne czynności i aktywności dokonywane przez użytkowników jak np. udział w szkoleniu, zaliczenie szkolenia, uzyskany wynik testu, posty, komentarze i inne. Szczegółowe parametry są możliwe do ustawienia w zależności od systemu. Na tej podstawie możliwe jest osiąganie poziomów, przydzielanie zdefiniowanych odznak i nagród. Możliwe jest również zastosowanie rankingów z tablicą wyników, co pomaga we wdrożeniu rywalizacji. Dodatkowym czynnikiem wartości dla grywalizacji mogą być funkcje społecznościowe platformy.
Oferowane przez nas platformy posiadają możliwość zastosowania narzędzi grywalizacji w różnych formach, od prostych do bardziej zaawansowanych. Same narzędzia nie gwarantują jednak uzyskania pożądanego efektu, ważne jest ich odpowiednie wykorzystanie. Dlatego też na etapie wdrożenia służymy naszym doradztwem w tym zakresie.